DOPRAVA: Kúpu cestovného lístka formou SMS využilo vyše milióna

(www.bratislava.sme.sk, 4. júna 2009)

Bratislava (TASR) - Po šiestich mesiacoch zavedenia služby kúpy cestovného lístka na mestskú hromadnú dopravu (MHD) v hlavnom meste SR prostredníctvom mobilu cez SMS dosiahol počet predaných lístkov vyše milióna kusov.

Ako povedal dnes pri príležitosti ocenenia miliónteho cestujúceho využívajúceho takúto formu nákupu lístka predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Záhradník, už v prvých týždňoch po uvedení služby SMS cestovný lístok v mestskej hromadnej doprave v Bratislave došlo k značnému rozšíreniu služby medzi množstvom používateľov. Zákazníci oceňujú jednoduchosť a praktickosť služby, jej ovládanie, prehľadné spoplatňovanie i
okamžitú dostupnosť.

Bratislava, podľa Záhradníka, bola prvým mestom, ktoré zaviedlo takúto službu a jej obľuba sústavne rastie. Od jej spustenia 17. novembra 2008 až do 31. mája 2009 predáva DPB touto formou denne priemerne 6500 SMS lístkov a na celkovom predaji sa podieľajú 10 %.

Ako zdôraznil, aj ich samotných záujem cestujúcej verejnosti prekvapil, keďže pôvodné zámery rátali s priemerným denným predajom približne 3000 SMS lístkov, a to v priebehu dvoch až troch rokov. Mimoriadnej obľube sa tešia najmä nočné lístky, kedy možnosť zaobstarať si lístok tradičným spôsobom je dosť limitovaná.

Druhým mestom, ktoré zaviedlo túto službu sú Košice, avšak, ako potvrdil Záhradník, v rôznej etape zavedenia sú prakticky aj ostatné krajské mestá.

Najväčší podiel z mobilných operátorov na predaji SMS cestovných lístkov má T-Mobile, s takmer 60 %, nasleduje Orange Slovensko a O2.

Všetky práva vyhradené. Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.