Otáčanie áut na prejazdoch električiek v Bratislave budú monitorovať

BRATISLAVA 4. augusta (WEBNOVINY)

Otáčania nákladných áut na električkových prejazdoch v Bratislave by malo byť pravidelne monitorované. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. Ide o jedno z opatrení, ktorými by sa malo zabrániť poškodzovaniu a rýchlemu opotrebovaniu električkových tratí. "Nedá sa prijímať rozhodnutia, ktorými vyriešime náš problém, ale spôsobíme väčšie. Je však neprípustné, aby pri výstavbe chronicky prechádzali ťažké autá cez trate a tým ich devastovali," povedal Zahradník.

Dopravný podnik preto vytypuje úseky, kde chronicky jazdia nákladné autá cez električkové trate, a informácie postúpi aj polícii. Podľa Zahradníka by mohlo byť v prvom rade na kritických miestach osadené nové dopravné značenie. Uvažuje sa tiež nad kamerovým systémom, ktorý by prejazdy neustále monitoroval. Ten by mal poslúžiť najmä keď na mieste nebude policajná hliadka a vodič nákladného auta sa rozhodne porušiť predpisy a prejsť cez električkový prejazd.

Otáčania nákladných áut na električkových prejazdoch v Bratislave by malo byť pravidelne monitorované. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. Ide o jedno z opatrení, ktorými by sa malo zabrániť poškodzovaniu a rýchlemu opotrebovaniu električkových tratí. "Nedá sa prijímať rozhodnutia, ktorými vyriešime náš problém, ale spôsobíme väčšie. Je však neprípustné, aby pri výstavbe chronicky prechádzali ťažké autá cez trate a tým ich devastovali," povedal Zahradník. Dopravný podnik preto vytypuje úseky, kde chronicky jazdia nákladné autá cez električkové trate, a informácie postúpi aj polícii. Podľa Zahradníka by mohlo byť v prvom rade na kritických miestach osadené nové dopravné značenie. Uvažuje sa tiež nad kamerovým systémom, ktorý by prejazdy neustále monitoroval. Ten by mal poslúžiť najmä keď na mieste nebude policajná hliadka a vodič nákladného auta sa rozhodne porušiť predpisy a prejsť cez električkový prejazd. Autor: Janka Harmadyová

Dopravný podnik v tejto súvislosti plánuje zintenzívniť aj komunikáciu so stavebnými úradmi jednotlivých mestských častí. Podľa Zahradníka by mali práve tieto úrady udeliť sankcie stavebníkovi, ak jeho autá neustále ničia nielen električkové trate, ale aj cestnú infraštruktúru. Zahradník si však vie predstaviť aj také riešenie, že by investor na základe dohody dočasne užíval časť komunikácie a po ukončení výstavby by ju dal do pôvodného stavu, respektíve financoval či spolufinancoval jej rekonštrukciu. Ako príklad uviedol investora, ktorý v Karlovej Vsi stavia obchod a zároveň spolufinancuje rekonštrukciu prejazdu Karloveská - Molecova.